paulenmarloes.reismee.nl

Dag 12: FLagstaff -Palm Springs

En weer begon de dag erg koud -7 Celsius; alle flesjes water in de auto waren bevroren en het stuur was te koud om beet te pakken. Gelukkig hadden we op de website gezien dat het in Palm Springs vandaag 28 graden zou worden dus hadden we laagjes aangetrokken die gedurende de 650 kilometer die we moesten rijden uitgetrokken konden worden. We zaten in Flagstaff al in een redelijk luxe hotel (de bedden konden we naar hoe we het wilden hebben hard, zacht of er midden in als het ware met een afstandsbediening "oppompen". Bizar. Maar..... We hadden al op internet gezien dat het hotel waar we naartoe gingen super de luxe zou zijn dus we waren zeer benieuwd. Eerst zijn we naar Sedona gereden op 40 minuten van Flagstaff waar we weer in zo'n echt ontbijt restaurant weer hebben gegeten. Onze reisbeschrijving adviseerde dit stadje en ondanks de extra tijd die het kostte was dit het dubbel en dwars waard. Een hele mooie bosweg, blijkbaar zeer populair bij kampeerders want we zagen langs de beekjes diverse tentjes staan. En dat met die lage temperatuur. Moet er niet aan denken. Toen de lange weg naar Palm Springs begonnen. En het moet gezegd je ziet onderweg zoveel, o.a. hele grote campers, Rv's genaamd met daaraan gekoppeld een auto. Dat de kilometers voorbij vlogen. We blijven het een belevenis vinden. Verder was het alleen maar stoppen voor een bakkie of iets te eten en hoppa daar gingen we weer. De aankomst in Palm Springs was spectaculair. Zo zit je in de bush bush met alleen maar woestijn en zo zie je ineens grote palmbomen verschijnen. Het hotel waar we zitten is luxer dan luxe (voor de geïnteresseerden: het Renaissance Esmeralda hotel in Indian Wells). Aan de golfbaan, een zwembad met een strandje, en dan de kamer. Echt een plaatje. Morgen nog een kort ritje naar onze begin locatie Los Angeles waar we dan tot dinsdag blijven.