paulenmarloes.reismee.nl

Dag 11: Page - Flagstaff via Grand Canyon

Vandaag was het weer heerlijk zonnig, wel erg fris maar als je maar in het zonnetje bleef was het aangenaam. Voor we de weg op gingen wilde Paul eerst de auto door de carwash rijden zodat hij dat niet helemaal verleerd. Ook op deze auto is hij heel erg zuinig :-) De rit naar de Grand Canyon voerde voornamelijk door een Indianen reservaat. Langs de kant van de weg stonden marktkraampjes waar de Indianen sieraden verkopen. Helaas waren we vroeg op pad zodat vele kraampjes nog niet bemand waren. Later toen we bijna bij de Grand Canyon waren hadden we meer geluk. Bij The Little Colarade view stonden vele kraampjes en hadden we gelijk een mooie fotoshoot. Zie de foto's bij dag 11. De Indianen waren erg aardig, niet opdringerig en erg geinteresseerd in waar we vandaan kwamen. We hebben gezellig gekeuveld. De Grand Canyon was zoals alle parken: erg indrukwekkend en met geen woorden te beschrijven. Je moet het gezien hebben. We hebben herten gezien, alleen toen we ze wilden fotograferen waren ze foetsie. Maar nog indrukwekkender waren de elanden die gewoon op hun gemakkie bijna langs de kant van de weg lagen, zie foto's dag 11. Na een mooie rit door de bossen zijn we aangekomen in Flagstaff, tevens een wintersport gebied, waar we in een prachtig luxe hotel zitten. We zijn direct in de whirlpool gedoken om onze stijve rug en nek even te ontspannen. Want het moet gezegd: je hoofd raakt leeg van zo'n reis maar het is wel een aanslag op je lichaam. We hebben nog maar 2 bestemmingen te gaan. Ongelooflijk hoe snel het gaat en als we terug denken aan waar we allemaal gewest zijn zijn we blij dat we de foto's nog hebben. Vandaag de laatste 'koude' dag. Vandaag begonnen we met rond het vriespunt en het is niet boven de 10 graden gekomen. Morgen gaan we weer richting Californie en naar de warmte.de rit eindigt in Palm Springs. Een rit van 6,5 uur dus weer vroeg op.