paulenmarloes.reismee.nl

Dag 6: Yosemite National Park - Sequoia National Park - Bakersfield

Vanmorgen stonden we op met regen. Het is aardig afgekoeld en je moet echt een trui aan. We hadden een fikse rit voor de boeg naar het volgende nationale park, wel 3 uur rijden. Helaas toen we de auto startten gaf deze een melding dat een van de banden niet goed op spanning zat. Omdat we toch moesten tanken dachten we dan lossen we dat daar wel op met een beetje lucht erbij. Echter de melding verdween niet. Op weg naar het volgende park dook ineens uit het niets een bandenbedrijfje op die 7 dagen open was (en het was zondag vandaag). Paul vertrouwde het niet helemaal en was blij dat er even naar gekeken kon worden. Er bleek een schroef in te zitten en het kon ter plekke gerepareerd worden voor 10 dollar. Al met al is het gelukkig goed gekomen.

Rond een uur of 2 kwamen we toen aan bij het Sequoia Park en we begonnen gelijk goed bij het Gian Forest. Hier staat de General Sherman Tree een van 's werelds grootste Sequoia: ongeveerd 83,8 meter hoog en 31,3 meter in omtrek. Je weet niet wat je ziet, hoe klein is de mens dan. We hebben daar een tijdje rondgelopen omdat het zo prachtig was. Daarna zijn we doorgereden naar Moro Rock vanwaar je een spectaculair uitzicht moet hebben, echter omdat het nogal bewolkt was zijn we halverweg de vele trappen teruggekeerd omdat je eigenlijk niets zag. Wel jammer.

Maar het park was prachtig mede door weer de herfstkleuren van de bomen en de natuur. Veel eekhoorntjes zien oversteken en zelfs 2herten gespot langs de kant van de weg.

Toen maar de rit naar Bakersfield waar we het hotel hadden begonnen omdat dat ook nog 3 uur rijden was, waarvan de 1e anderhalf uur alleen maar slingerend dalen was van 7.000 feet (plm. 2130 meter). We waren behoorlijk zweverig toen we weer in de bewoonde wereld kwamen.

De wintertijd is nu hier ook weer begonnen en daarom is het al om 5 uur donker en daarom kwamen we vandaag voor het eerst in het donker aan bij een hotel.

Al met al een zware maar mooie dag gehad (ondanks de regen en kou).

Morgen reizen we via Death Valley naar Las Vegas. Een ' zware' tocht van maar liefst 7,5 uur. Dus dat wordt vroeg op, waar Paul geen moeite mee heeft, maar zijn vrouw dus weer wel!

Hopelijk is er in Las Vegas weer een computer beschikbaar zodat we het verhaal kunnen vervolgen. ' Reis mee' heeft inmiddels op onze ' klacht' van het niet kunnen verwerken van reisverhalen en het oploaden van foto's vanaf Ipad gereageerd dat ze eraan werken, maar dat zal wel niet meer lukken tijdens onze reis. Dus de foto's houden jullie nog tegoed. Die plaatsen we als we weer terug zijn om het verhaal te completeren.

Astrid

Zonder foto's is het ook erg leuk. Je schrijft zeer uitgebreid. En dan denken we daar zelf de plaatjes bij, of zoeken het even op. En voor de echte foto's komen we gewoon op de koffie!!!
Goede reis verder!

Tim

Geef Astrid gelijk, zonder foto's is het zeker te doen. Ik doe bijvoorbeeld als jullie het hebben over de General Sherman Tree dat kopieer en plak ik in Google afbeeldingen om zo toch een beetje te kunnen zien wat jullie gezien hebben. Al met al leuk om de verhalen te lezen. Goede reis verder enuhh kijk uit van rechts daar op Death Valley :-)

José

Heeft Paul ook nog zijn General Sherman Tree opgezet??