paulenmarloes.reismee.nl

Dag 5: San Francisco - Yosemite National Park

Paul is nog steeds niet gewend aan het tijdsverschil en slaapt nog steeds niet goed. Zijn vrouw daarentegen heeft nergens last van

Tongue out

De rit vandaag was erg afwisselend. Van berg naar vlak met heel veel notenbomen. Veel fruittentjes langs de kant van de weg. Het weer was nog goed, wel bewolkt. Steeds hadden we het erover hoe schoon het hier allemaal is, tot we door een stukje niemandsland reden waar we ons thuis waanden. Overal langs de kant lag zwerfvuil. Dus dat viel effies tegen.

Na een rit van 4 uur kwamen we dan aan bij Yosimite National Park. Ook hier is het herfst en dus zag het er schitterend uit met de loofbomen in herfstkleuren geel en rood. Wat is een mens nietig bij zulke hoge bergen. Bizar om te zien hoeveel stuk bos er verbrand is en hoe troosteloos dat eruit ziet. Op naar de beroemde Breidalveil Fall. Misschien komt het doordat het erg droog is geweest de afgelopen maanden, maar deze waterval viel een beetje tegen. We hebben foto's gezien dat de waterval erg breed is, maar dat hebben wij niet gezien. Omdat het zaterdag was en nog goed weer, was het erg druk in het park. Na een paar rondjes gereden te hebben hadden we het wel gezien, mede omdat we nog de kilometers van San Fransisco in ons benen hadden en niet de puf hadden een stuk te gaan lopen.

Dus naar het hotel gereden in El Portal net buiten het park Yosemite View Lodge. Leuk om ook in een soort 'motel' omgeving te zitten. Veel lokale bevolking een hele aparte belevenis.

We konden nog net op het balkon van het laatste zonnetje genieten en vreemd was het te zien dat het hard regende rechts van het balkon, maar links scheen de zon en dat allemaal binnen 2 meter.

En gelukkig hadden de Van der Velden's weer iets raars. Even rond 9 uur ging er spontaan om de 30 sec. een alarmpiep af. Dus Paul op zoek en het bleek het brandalarm te zijn vermoedelijk lege batterijen. Dus de telefoon gepakt om de receptie te bellen.... Helaas deed deze het niet. Omdat we al in bed lagen maar weer aangekleed en naar de receptie gelopen. Ach ja, deze lodge hadden ze nog niet nagelopen op batterijen............ Gelukkig was het niet na 11 uur want dan had niemand de batterijen kunnen verwisselen.. Het zou je toch maar gebeuren.....

Al met al toch een rustige nacht gehad als was deze wel een uur langer want de tijd ging vannacht terug naar wintertijd. Dus nu is het tijdsverschil met NL 9 uur.