paulenmarloes.reismee.nl

Dag 3: San Simeon - San Francisco

De reis van vandaag voerde langs de beroemde California 1. We waren vroeg vertrokken en achteraf gezien was dat maar goed, want er was genoeg te zien vandaag. We begonnen met een kolonie zee-olifanten. Ineens zagen we koppies eigenwijs uit de zee steken en moesten eerste even knipperen of we het wel goed zagen. Tot we bij een punt kwamen waar al wat auto's stonden en toen zagen we pas wat het was. Een heel strand vol met zee-olifanten die op en over elkaar lagen te slapen. Bijzonder om dat zo in het wild te zien. Paul is vooral onder de indruk van alle gieren en havikken die we onderweg gewoon langs de kan van de weg op paaltjes zien zitten.

De reis ging verder over deze weg en woorden schieten tekort wat een prachtige natuur. We gingen richting Monterey Bay en hebben ook nog de 17-MileDrive genomen. Dit is een schilderachtige route langs de ruige kust, door het bos, langs mooie golfterreinen en prachtige landhuizen. Daar hebben we Seal Rock en Bird Rock gezien waar zeeleeuwen en pelikanen hutje mutje lagen/stonden.

Toen op weg naar San Francisco waar ons hotel (Villa Florence) zich in Powell Street bevindt. Leuk hotel in Italiaanse stijl. Ligt gunstig voor alle leuke winkels (Saxt Fifth Avenue, Macey's, Apple store etc. etc.) Het kabeltreintje gaat hier langs het hotelop weg naar Fisherman's warf (maar dat is allemaal voor morgen).

We zijn gelijk maar even langs de Apple store gegaan om te kijken of we met de Ipad nog iets kunnen uitrichten, maar helaas. Het ligt aan de website dus daar gaan we maar een bericht naar sturen.

Lekker bij de buren gaan eten (Italiaans) en nu dus even de reispagina bijgewerkt van de afgelopen dagen. Morgen dagje slenteren wat weer eens iets anders is dan de hele dag in de auto, want we blijven in San Francisco.

Piet

Leuk om jullie te volgen!!Ik weet hoe bijzonder en mooi het is en er komt nog veeeeeel meer moois !! Veel plezier !! Groet Piet, je weet wel met de zelfde achternaam!